הכשרה ביעוץ ארגוני תתחיל באוקטובר הקרוב
פרטים בקובץ המצורף IMO Masterclass
השתלמות במנהיגות לאנשים בתפקידי ניהול בבתי ספר
מיועד למורים בתפקידי ניהול חברי ועד עמותה ובעלי תפקידים
הכשרה ביעוץ ארגוני תתחיל באוקטובר הקרוב
פרטים בקובץ המצורף IMO Masterclass
השתלמות במנהיגות לאנשים בתפקידי ניהול בבתי ספר
מיועד למורים בתפקידי ניהול חברי ועד עמותה ובעלי תפקידים
מבנים חברתיים לדיאלוג בין הורים למורים
הורדת המאמר (PDF):
מאמר זה נכתב בשיתוף וביעוץ קירסטי אריסטובה, יועצת להתפתחות אישית וארגונית.
בתי ספר ולדורף בישראל ובעולם הם אירגון המנוהל בשיטה שאינה הירארכית. באין סמכות עליונה ש'מפילה' החלטות וגזירות , נדרש במיוחד דיאלוג נכון ופורה בין כל השותפים הפעילים בו , דיאלוג המאפשר ביטוי אישי והקשבה לצד קבלת החלטות והתקדמות פרודוקטיבית.
מאמר זה עוסק ביחסים שבין הורים למורים בבית ספר ולדורף ומנסה לתת צורות (מבנים) שיאפשרו דיאלוג נכון ביניהם. עם זאת, רוב הדברים המובאים כאן מורחבים בקלות גם לגני ילדים, בתי ספר אלטרנטיביים וגם לבתי ספר באשר הם.
עבודה במנדטים היא גישה ניהולית הרווחת במוסדות חינוך-ולדורף לפיה אחראיות ביצועיות והחלטות מסוימות הן "מנדט" של אדם או צוות. גישת העבודה במנדטים מתייחסת לשני נושאים בסיסיים בכל מערכת יחסים: לקיחת אחריות ומתן אמון. אולם כדי שהגישה תהפוך לשיטת עבודה יעילה שגם משאירה מרחב להתפתחות אנשי הצוות, כדאי לשים לב לכמה דגשים. רונן האן, יועץ ארגוני הפועל לפי הידע האנתרופוסופי, מפנה אליהם את תשומת לִבנו.